Privacy statement

Ondernemen Met Personeel neemt jouw privacy heel serieus. Als jij persoonlijke informatie aan ons doorgeeft, gaan wij daar vertrouwelijk mee om.

In dit privacy statement leggen we uit welke gegevens wij verwerken en met welk doel we dat doen. Je leest in dit privacy statement ook meer over jouw rechten rond de persoons­gegevens die wij verzamelen.

Dit privacy statement is in werking getreden op 25 mei 2018.

Contact­gegevens

Als je naar aanleiding van dit privacy statement contact met ons wilt opnemen, dan kan dat via onderstaande contact­gegevens:

MT MediaGroep
T.a.v. Afdeling Privacy
Pieter Braaijweg 207-1
1114 AJ Amsterdam

T (020) 262 0700
M privacy@ondernemenmetpersoneel.nl

Wil je je persoons­gegevens inkijken, wijzigen of verwijderen uit ons systeem? Geen probleem. Laat het ons weten via bovenstaande contact­gegevens.

Wat is het privacybeleid van Ondernemen Met Personeel?

Ondernemen Met Personeel is een initiatief van De Goudse Verzekeringen. Het is dé startplek voor alle ondernemers die willen groeien met personeel. Je vindt hier praktische informatie, nieuws en inspirerende ondernemersverhalen.

Via onze website, nieuwsbrief en social media bieden wij ook producten en diensten aan. Daarbij verwerken wij privacygevoelige informatie, ook wel persoons­gegevens genoemd.

Wij vinden het heel belangrijk dat er zorgvuldig wordt omgegaan met jouw persoons­gegevens. Persoons­gegevens worden door ons dan ook zorgvuldig verwerkt en beveiligd. Daarbij houden wij ons aan de eisen uit de privacywetgeving.

Dat betekent met name het volgende:

  • Wij vermelden altijd duidelijk waarom wij bepaalde persoons­gegevens nodig hebben en verwerken. Dat doen wij via deze verklaring en op plekken waar jij je gegevens achterlaat;
  • Wij vragen geen onnodige persoons­gegevens. We vragen alleen om de gegevens die nodig zijn voor het aangegeven doel;
  • Wij vragen je eerst om toestemming om jouw persoons­gegevens te verwerken;
  • Wij geven jouw gegevens niet door aan derde partijen, tenzij dat nodig is om de gevraagde dienst te kunnen leveren of wanneer wij daar wettelijk toe verplicht zijn;
  • Wij nemen passende beveiligingsmaatregelen om jouw persoons­gegevens te beschermen. Dat eisen we ook van eventuele partijen die in opdracht van ons persoons­gegevens verwerken;
  • Wij respecteren jouw recht om je persoons­gegevens op aanvraag in te zien, te corrigeren of te verwijderen.

Hoe gebruiken wij jouw persoons­gegevens?

Bij het gebruik van onze website, producten en diensten laat je bepaalde gegevens bij ons achter. Dat kunnen persoons­gegevens zijn. Afhankelijk van de producten en diensten die je op onze website gebruikt, kunnen wij de volgende persoons­gegevens van jou vragen en verwerken:

  • Naam;
  • E-mailadres;
  • Branche;
  • Telefoonnummer;
  • Informatie die je zelf invult in een open veld, bijvoorbeeld een vraag of een opmerking in een contactformulier;
  • Website analytics zoals je IP-adres, cookies en jouw surfgedrag op onze website*.

*We hebben hiervoor een bewerkersovereenkomst afgesloten met Google. De gegevens die we in Google Analytics verzamelen worden geanonimiseerd en versleuteld. Het zogeheten ‘delen van gegevens’ met Google staat uit. Tot slot gebruiken wij de Analytics-cookies niet in combinatie met andere diensten van Google.

Waarom verwerken wij deze persoons­gegevens?

Wat zijn de doelen en grondslagen? Wij verwerken jouw gegevens omdat wij daar een gerechtvaardigd belang bij hebben. Wij kunnen jou ook optioneel toestemming vragen om jouw gegevens voor promotie- en marketingdoeleinden te verwerken.

Bovenstaande persoons­gegevens verwerken wij voor een of meer van de volgende doelen (afhankelijk van welke producten of diensten jij gebruikt):

  1. om jouw aanvragen (bijvoorbeeld, whitepapers, e-books, checklisten, online tests, et cetera) te verwerken zodat we het product kunnen verzenden en je kunnen informeren over aanverwante onderwerpen.
  2. om je inschrijving voor onze nieuwsbrief (e-mail) te kunnen verwerken en deze te versturen.
  3. om je te kunnen informeren over onderwerpen waarin jij geïnteresseerd bent.
  4. om jouw vragen te beantwoorden of jouw klachten te behandelen via e-mail.
  5. om onze website te verbeteren en zo goed mogelijk op jouw situatie af te stemmen.

Hoe zit het met derden?

Je persoons­gegevens worden alleen met derden (bijvoorbeeld adviseurs, beheerders van deze website, redacteuren et cetera) gedeeld bij activiteiten die strikt noodzakelijk zijn bij de uitvoering van onze diensten.

Wanneer wij jouw gegevens wel aan een derde partij verstrekken, zorgen wij er met een overeenkomst voor dat jouw gegevens niet voor andere doelen worden gebruikt.

Ook spreken wij af dat jouw gegevens worden verwijderd zodra ze niet meer nodig zijn.

Wat zijn cookies en hoe gebruikt Ondernemen Met Personeel die?

Cookies zijn kleine stukjes informatie die bij het bezoek van onze website worden meegestuurd aan je internetbrowser en vervolgens op de harde schijf of in het geheugen van je apparaat (bijvoorbeeld je computer, tablet of smartphone) worden opgeslagen.

De cookies die via Ondernemen Met Personeel worden geplaatst, kunnen jouw apparaat of de bestanden die daarop staan niet beschadigen. Als we het over ‘cookies’ hebben, bedoelen we niet alleen deze kleine stukjes informatie, maar ook vergelijkbare technieken waarmee informatie verzameld wordt.

Wil je meer weten over onze cookies? Lees dan de cookieverklaring.

Hoe lang bewaren wij persoons­gegevens?

Niet langer dan noodzakelijk. De bewaartermijn is afhankelijk van het doel waarvoor we de gegevens hebben gekregen of verzameld en van eventuele wettelijke plichten om gegevens te bewaren. Voor de nieuwsbrief en andere informatieve e-mails die je van ons krijgt, geldt dat je deze ontvangt zolang jij dat wenst.

Wil je je afmelden voor een van onze e-mails, dan kan dat in een paar simpele kliks. Onderaan iedere e-mail die je van ons krijgt, staat een link waarmee je je eenvoudig afmeldt. Je gegevens worden daarna zo snel mogelijk verwijderd.

Hoe beveiligt Ondernemen Met Personeel persoons­gegevens?

Wij nemen passende beveiligingsmaatregelen om misbruik van persoons­gegevens te voorkomen en ongeautoriseerde toegang te beperken. Zo zorgen wij:

  • dat alleen de noodzakelijke personen toegang hebben tot de gegevens,
  • dat de toegang tot de gegevens afgeschermd is en
  • dat onze veiligheidsmaatregelen regelmatig gecontroleerd worden.

Hoe zit het met jouw persoons­gegevens en websites van derden?

Dit privacy statement is niet van toepassing op websites van derden die door middel van links met onze website Ondernemen Met Personeel zijn verbonden. Wij kunnen namelijk niet garanderen dat deze websites op een betrouwbare of veilige manier met jouw persoons­gegevens omgaan.

Lees daarom het privacy statement op de betreffende website voor meer informatie over de manier waarop zij met jouw gegevens omgaan.

Wijzigingen van onze privacyverklaring

Wij kunnen dit privacy statement van tijd tot tijd wijzigen. Wijzigingen zullen op deze webpagina worden gepubliceerd. Wij raden je aan om dit privacy statement geregeld te lezen zodat je van deze wijzigingen op de hoogte bent.

Eventuele klachten

Natuurlijk helpen wij je graag verder als je klachten hebt over de verwerking van jouw persoons­gegevens.

Mocht je er niet samen met ons uitkomen, dan heb je op grond van de privacywetgeving het recht om een klacht in te dienen bij de privacytoezichthouder, de Autoriteit Persoons­gegevens.

Als je naar aanleiding van dit privacy statement contact met ons wilt opnemen, dan kan dat via onderstaande contact­gegevens:

MT MediaGroep
T.a.v. Afdeling Privacy
Pieter Braaijweg 207-1
1114 AJ Amsterdam

T (020) 262 0700
privacy@ondernemenmetpersoneel.nl