Geef je personeel schouderklopjes
Geef je personeel schouderklopjes

Ondernemers geven geen bonus, wel schouderklopje

De meeste ondernemers in het MKB geven hun werknemers alleen een schouderklopje als zij goed presteren. Een bonus, cadeau of loonsverhoging zit er vaak niet in voor goed presterende werknemers.

Dit blijkt uit een poll van OndernemenMet­Personeel, ingevuld door 149 ondernemers en andere HR-verantwoordelijken.

Schouderklopje of niets

Uit de vorige poll bleek al dat het houden van beoordelingsgesprekken niet vanzelfsprekend is binnen het MKB. Het geven van een financiële beloning na een positieve beoordeling is dus ook niet gebruikelijk voor ondernemers.

Bijna 44 procent van de ondernemers houdt het bij een schouderklopje. Zo'n 21 procent geeft 'niets' aan goed presterende werknemers. 13,4 procent geeft een bonus en 12,8 procent een cadeau. 9,4 procent geeft een loonsverhoging.

Prestatiebeloning

Het geven van een prestatiebeloning kan een goede manier zijn om werknemers gemotiveerd te houden. Het kan ze stimuleren hun doelen te halen. Als je dit slim inricht levert het je uiteindelijk veel meer op. Hoe? Lees het artikel Prestatiebeloning, hoe werkt dat?

kosten werknemers

Krijg grip op personeels­kosten

Lees het gratis whitepaper met daarin de waarde van personeel, alle personeels­kosten op een rij en 5 manieren om te besparen.

Meest gelezen

Stappenplan voor een POP-gesprek

15099 In een POP-gesprek maak je afspraken over het persoonlijk ontwikkelingsplan (POP). Hiermee kun je zowel je werknemers als je bedrijf verder ontwikkelen.

5 manieren om personeel te ontwikkelen
Personeel ontwikkelen? De kans is groot dat je daarbij het eerste denkt aan een opleiding. Toch is dit slechts een van de vele wegen die je kunt bewandelen. Maak kennis met vijf andere ontwikkelingsmogelijkheden.
Duurzame inzetbaarheid stimuleren, zo doe je dat
Duurzaam inzetbare medewerkers weten zich aan te passen aan voortdurend veranderende omstandigheden. Welke voordelen heeft duurzame inzetbaarheid voor jou als ondernemer en hoe bevorder je het binnen je bedrijf?

Whitepapers en online tests