Het aannemen van de eerste werknemer is een belangrijk moment. Vaak heeft een ondernemer dan al meer werk dan hij zelf aankan en zoekt hij snel uitbreiding. Dat kan op verschillende manieren, zoals via een advertentie, het eigen netwerk, social media, een uitzendbureau of een vacaturewebsite.
Het eigen netwerk blijkt met 46 procent veruit de populairste manier om de eerste werknemer te vinden. Het voordeel van dit wervingskanaal is de vaak goede kwaliteit van de kandidaten. Je relaties zullen je immers geen dienst bewijzen met een kandidaat die niet past bij de functie of het bedrijf. Ook zijn de wervingkosten hierbij laag.
Actuele updates over personeel
Ondernemen Met Personeel is ook te vinden op Twitter. Met actuele updates houden we je voortdurend op de hoogte van relevante informatie op het gebied van personeel.
Volg ons op Twitter
Verder kozen ondernemers voor het uitzendbureau (24 procent), een advertentie (15 procent), social media (9 procent) en een vacaturewebsite (6 procent). Met uitzondering van social media vragen deze wervingskanalen om een grotere financiële investering. Mogelijk worden ze daardoor minder vaak ingezet door startende werkgevers.
Bron: Ondernemen Met Personeel